Powered by Smartsupp
Enfocus Switch může nejen řídit výrobní workflow, ale sloužit jako integrační aplikace.

Enfocus Switch jako integrátor

26.07.2022


 

Vít Kulka, Noviny pro grafický průmysl, 3. 3. 2022

Nedávno jsme v Novinách pro grafický průmysl psali o rostoucích požadavcích na vzájemné propojování firemních informačních systémů. Jen krátce jsme zmínili, že často je potřeba vytvořit integrační aplikaci, která takové systémy dokáže propojit a že takovou aplikací může být Enfocus Switch. V tomto článku se zaměříme na popis právě těch funkcí Enfocus Switch, které souvisí s předáváním a ukládáním informací a které lze při propojování různých informačních systémů využít.

 

Enfocus Switch může být díky svým schopnostem využit jako integrační aplikace a propojovat informační systémy, které by jinak nebylo možné propojit přímo.

 

CSV, XML, JSON I XLS
Jedním z nejstarších způsobů předávání informací mezi aplikacemi je jednorázový export/import dat v předem dohodnutém formátu. Nejčastěji jsou k tomu účelu využívány formáty CSV, XML nebo nověji JSON.
Enfocus Switch podporuje import dat ve formátu XML pomocí prvku “XML pickup”. Metadata obsažená v příchozím XML souboru automaticky načte a připojí v podobě tzv. “datasetu” k zpracovávaným datům. Dataset zůstává se zpracovávanou úlohou spojen po celou dobu jejího průchodu workflow a metadata jsou tak kdykoliv k dispozici. Switch může díky placeným rozšířením zpracovat metadata i ve formátech CSV, JSON nebo XLS (Excel).
Pro export některého z datasetu do formátu XML má Switch k dispozici prvek “Export metadata”. V případě potřeby vytvořit exportní soubor v jiném formátu může Switch využít prvek “XSLT transform” pro XSLT transformaci nebo opět některý z placených doplňků.

HTTP request, Webhook, API
Modernější způsob komunikace probíhá prostřednictvím API - Aplication programming interface. Pro aplikaci, která chce zpřístupnit svoji funkcionalistu vývojářům jiných aplikací, je to dnes již nezbytný standard. Výhodou API komunikace ve srovnání s exportem/importem je, že nepotřebuje “meziúložiště” a probíhá prakticky okamžitě.
Enfocus Switch dokáže s API rozhraními komunikovat prostřednictvím prvku”HTTP request”, ve kterém dokáže příkazy GET, POST, PUT a DELETE vyvolat příslušné API funkce. Odpovědí na takové volání je zpravidla soubor buď s potvrzením o provedení požadované transakce, nebo s požadovanými informacemi. Soubor bývá ve formátu XML nebo JSON a Enfocus Switch jej tak může dále automaticky zpracovat.
Pro opačnou komunikaci Switch používá prvek “Webhook”, přes který lze předávat informace z externí aplikace přímo do workflow v Enfocus Switch. Prvek “Webhook” trvale naslouchá na předem určené IP adrese, portu a odkazu a externí aplikace může na tuto adresu zasílat informace, ideálně opět ve formátu XML nebo JSON.
Enfocus Switch má také vlastní API, a dokáže tak nabídnout svoji funkcionalitu jiným aplikacím. Jeho funkcionalita tak může být integrována například do na míru vytvořené uživatelské aplikace nebo již existujícího informačního systému.

ODBC, SQL
Je praktické mít možnost metadata strukturovaně ukládat pro pozdější nebo opakované použití. K tomu nejlépe slouží databázové systémy.
Enfocus Switch podporuje práci s databázemi pomocí ODBC rozhraní. Nejdříve je potřeba ODBC driver napojit na příslušnou databázi a vytvořit ODBC zdroj  dat a na tento ODBC zdroj potom napojit Enfocus Switch. Ten ke čtení a zápisu používá prvek “Database connect”, kde pomocí příkazů jazyka SQL komunikuje s danou databází. Obsah databáze dokáže Enfocus Switch nabídnout i v rozbalovacích nabídkách uživatelských dialozích.

Integrační aplikace
Schopnost přijímat, upravit a předat metadata různými způsoby a v různých formátech umožňuje Enfocus Switch stát se integrační aplikací, která zajišťuje komunikaci mezi jinak nepropojitelnými aplikacemi Budete-li například chtít napojit MIS, který podporuje pouze export dat ve formátu CSV, na cloudovou aplikaci, která komunikuje pouze prostřednictvím API a formátu JSON, může Enfocus Switch tuto komunikaci bez problému zajišťovat.

 

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.